سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :3
کل بازدید :23196
تعداد کل یاداشته ها : 46
103/1/9
9:19 ع
موسیقی

 

استخدام یکی از مشغله های اساسی جامعه ماست که ذهن بسیاری از جوانان و میانسالان و حتی بزرگسالان رو مشغول کرده جوان می خواهد کاری پیدا کند خانه ای اجاره کند ، ازدواج کندو... میانسال دخلش با خرجش هماهنگی ندارد ، تورم بالاست هزینه تحصیل فرزندان سرسام اور است حال اگر فرزندان دانشجو باشندآن هم در دانشگاه آزاد باید چند تا شغل داشت تا از پس زندگی برآمد.

اما جوانهای جویای کار باید چند مطلب رو مدنظر داشته باشند:

  رشته تحصیلی در اشتغال خیلی مهمه  مثلاً اگر حقوق خونده باشید می تونید مشاغلی مثل وکالت ، قضاوت ، سردفتری اسناد رسمی ازدواج و طلاق،مشاور حقوقی و... رو انتخاب کنید اگر زیر مجموع پزشکی باشید اگر در مراکز دولتی استخدام نشید می تونید در مراکز خصوصی به صورت ساعتی و تمام وقت جذب بشید. توجه داشته باشید برای استخدام در مشاغل دولتی یکسری شرایط خاصی وجود داره یکی از اونها شرایط سنی است به طور کلی  در حال حاضر برای مدارک کارشناسی تا 35سال استخدام انجام میشه ، برای کارشناسی ارشد دو سال به سن افزوده میشه و...

امروزه برای احراز مشاغل دولتی رقابت سنگینی وجود داره در گذشته شما می تونستید با مدرک دیپلم استخدام بشید ولی در حال حاضر فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد و حتی دکتری به سیل کارجویان پیوسته و رقابت را سخت کرده اند .

هر سال دستگاههای دولتی آزمون های استخدامی برگزار می کنن تعداد پذیرفته شدگان محدوده کسانی قبول می شن که واقعاً آماده باشند یا سهمیه ایثارگری داشته باشند .اما امروزه روابط تا حد زیادی بر ضوابط حاکم شده و کسانی که دوست و آشنایی داشته باشند زودتر می تونن استخدام بشن .  تلاش کنید در یکی از مراکز دولتی و خصوصی حتی اگه قرار شده مجانی کار کنید به قول معروف دستتونو بند کنید چون اگه کارتون خوب باشه قطعاً جذبتون می کنن.

اگر مدرک کارشناسی دارید برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی کنید چون هم چند سالی سرگرم می شید و هم از نظرعلمی برای ازمون ها آماده میشد و مهمتر اینکه درس می خونید و با اخذ مدارک بالاتر می تونید هیأت علمی بشید و از این دست کارها.در انتخاب رشته برای تحصیل در مقطع ارشد می تونید رشته ای رو انتخاب کنید که بازار کاری بهتری داشته باشه.دوستانی رو می شناسم که به خاطر کار مجبور شدن در چند رشته تحصیل کنن و متحمل سختی هاو هزینه های زیادی شدن ولی در اخر به هدفشون رسیدن.

 


92/6/29::: 8:39 ص
نظر()